楽器と一緒な休日 / Day off with instruments

昨日は、朝のんびりとスタート!と思っていたのですが、
そういう日に限って朝早くに目が覚めちゃうんですよねぇ・・・。
もう、おじいちゃんです。 😆

I intended to start the day late yesterday morning, but
 I woke up much earlier than I planned...
I feel I'm like an old man. 😆


午後は、いろいろとあって急遽Euphoniumの試奏をすることになって
新宿まで足を伸ばしてきました。
ピカピカで状態もよく、いい楽器でした〜!
近いうちにいい人のところへ行くことになりますように。 😉

By some reasons, I visited to Shinjuku for testing second hand
 Euphonium in the afternoon.
It's very fine condition and nice horn!
I hope this horn finds new nice owner soon. 😉


中古楽器の中に、面白いものを見つけました。
中国産のものらしいのですが、C管(B♭管の替え管付き)のロータリーの楽器。
ものすごく構えにくくて難もありますが、面白かったです。 😊

I found something fun in the shop!
This looks like rotary Euphonium (in Tuba style) in C (it has Bb tuning slide).
It's not very fine to hold and play, but it's fun! 😊



その後は、家の近くまで戻ってきて遅めのお昼ごはん(早めの夜ごはん?)として
焼き肉をたらふく食べました〜。大満足!! 😍

We had big Yakiniku (Japanese BBQ) late lunch (or early dinner) after that.
We were very satisfied with it!! 😍



夜、お腹が落ち着いてから(しばらく満腹すぎて何もできませんでした)
少しだけ自分の練習を。
暑い中でしたが、いい時間を過ごせました! 😊😉

After having rest (for my stomach), I practiced for myself.
It was hot, but I spent really good time!! 😊😉



コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2