楽しい作業 / Fun activity

昨日もいいお天気でした〜!
気温は少し前ほどは上がらなかったので、過ごしやすかったです。 😊

It was very nice day yesterday!
It was not so hot like few days ago, so it was very comfortable. 😊




午後は、妻のAiちゃんと久しぶりに畑へ。
小さい(短い)畝を耕して作り直し、夏野菜を少し植えました〜! 😊
久しぶりの耕し作業、汗を滴り落としながらがんばりました!! 😉

I visited our farm with my wife Ai in the afternoon.
We prepared for next vegetables(summer vegetables)! 😊
It's always very tough works, but I enjoyed them with a lot of sweats!! 😉

ジャガイモの花。
切ったほうがいいようなので(栄養が花に行っちゃうそうです)、
写真を撮った後切りました。 😉

Flower of potatoes.
I heard that it's better to cut them (if we don't do that,
 nutrition would go to flowers), so I cut it after taking picture. 😉


イチゴ!

Strawberry!




玉ねぎとにんにく(向こう側でちゃんと見えないけど・・・)。
元気そうです! 😊

Onions and garlics.
They seem fine! 😊



今年の夏野菜は少なめで、ナスを2つとピーマンにしました。 😉

We planted 2 eggplants and green pepper. 😉


青じそも植えました〜! 😊

We also planted perilla. 😊



昨日の収穫は、たくさんのスナップえんどうと玉ねぎ2つ。 😍
玉ねぎは、試しに赤玉ねぎと普通のものを1つずつ獲ってみました。

We took a lot of beans and 2 onions (one is red onion). 😍



暑すぎず風もあって、畑仕事にはとてもいい感じのお天気でした〜! 😉
今年初の麦わら帽子出動。

It was not too hot, so very nice to work in the farm!! 😉



スナップえんどう、美味しかった〜! 😍😘

They made our dinner more happy! 😍😘


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2