余裕を持って / Stay relaxed

昨日は1日曇っていましたが、暑くも寒くもなく過ごしやすかったです。 😊

It was clouded all the day yesterday, but it was comfortable. 😊




昨日は、朝からスペインのユーフォニアム、テューバ協会主催のソロ・コンクールの
審査(ビデオでのコンクールです)をやろうと思っていろいろと準備を
していたのですが、参加者が多くて、そこまでの時間が取れないと思ったので、
審査のやり方などの説明のビデオだけを観て終わりとしました。

締め切りまでもう少し時間があるので、来週ちゃんとそれ用の
時間(日)を取って聴いていこうと思います。 😉

I was planning to listen and judge the solo Euphonium competition
 which is by Spanish Euphonium and Tuba Association (AETYB) in the morning.

But I realized that I need much more time than I expected 
before (there are 29 candidates!), so I changed my plan.

I'll listen and judge them next week. 😉


ということで、休養を取ろうと思いながらも、自分の練習もしっかりと。 😙

So, I spent very relaxed time at home, but also I enjoyed my practice very well. 😙


一昨日、Mildeの「25の練習曲」が最後までいったので、
「次は何をやろうかなぁ」と考えていました。

真面目な感じのMildeのあとは、やっぱり一筋縄ではいかないフランスの
もの?ということで、いろいろと大変なので気に入っているPichaureauの
「30の練習曲」をやっていくことにしました。

このエチュードは、すべて調性がある上に、いろいろなリズムやテクニックが
含まれているので、ソルフェージュのいい訓練になるんです。 😉

I finished "25 Studies" by Milde 2 days ago, so I was thinking what would be next?

I preffered to do something is not similar to Milde, so I chose
 "30 Etudes" by Pichaureau.

This has all tonality and there are many different (and complicated) rhythms
 and many points where need many technics, so this is one of my favorite one. 😉



実は、別のMildeのエチュード「50のコンサート・スタディーズ」も
やり始めちゃいました。 😊
一昨日最後までやったものより、こちらのほうが
音楽的に作りやすいので、楽しいです!😉

I also started other Milde book "50 Concert Studies" on Trombone. 😊
This is more fun (more musical) than other book which I finished. 😉


Euphoniumもちゃんと練習しましたよ〜。 😊

I also practiced hard on Euphonium too! 😊



Euphoniumでは、Koppraschのエチュードを進めていきました〜! 😉

I continued to work for Kopprasch on Euphonium! 😉



ということで、昨日は1日バタバタすることなく、リラックスして
気分よく過ごすことができました。 😍

So, I really enjoyed my relaxed time and practice time at my pace. 😍


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2