いいお天気でした〜 / Very nice day

昨日は朝からとってもいいお天気でした〜! 😊

It was very nice day yesterday!! 😊




昨日は朝から車のオイル交換へ。
帰りにガソリンスタンドへ寄ったりしたのですが、いいドライブ日和でした。 😉

I visited car shop for its oil change in the morning.
It was very nice day for driving. I felt very good! 😉


昨日の練習は、Tromboneでのみ。
少し前から全国各地で地震が頻発しているのですが、実は、4月に
入ったくらい(だったかな?)に、今の時期(5月)に大きな地震が来るかも?
という情報を耳にしていて、5月に入ってからは、毎回練習後に
楽器をちゃんとケースにしまうようにしています。

それまではスタンドに立てたままにしていることが多かったのですが、
毎回ケースに片付けるようになると、ちょっとの時間にさらおう、ということには
ならず、練習もどちらか一方の楽器だけになって
しまうことが多くなっています・・・。 😅

It was Trombone practice only yesterday.
There were earthquakes last few weeks around the Japan,
 and I've heard it would be big earthquake
 in Japan in May last month....

So I put my instruments back to the case every time
 when I practice at home lately.
(I was used to leave my instruments on the stands)

It means it takes time to take instrument every time, so
 I don't work on both instruments often these days... 😅


でも、練習はとても集中してできていますよ!
昨日、最近続けていたMildeのエチュードを最後までやることができました。 😊

But I made my practice very well with very good concentration.
I've done Milde's studies yesterday! 😊



朝から夜まで、とっても充実した1日となりました! 😊😉

It was very meaningful day! 😊😉


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2