3年ぶり / 3 years later

昨日は子供向けのコンサートでした。
会場は、吹田市のメイシアター。3年前の大阪府北部地震で
ホールの天井の一部が崩れてそれ以降利用ができなくなっていたのですが、
その改修のあと、初めて伺いました。

あの地震の時、ちょうどメイシアターでのオペラ公演の準備をしていたとき
だったので(そのオペラ公演もなくなってしまいました)、
あの地震とメイシアターとは、僕の中で記憶がつながっていました。

昨日、3年ぶりに足を運びそこでコンサートができたのは、
久しぶりにお客さんたちを前にコンサートができたことの喜びとも
一緒になって、とても嬉しかったです。 😊

There was concert for children yesterday.
The place where we performed had very big damages by
 big earthquake which was happened in North Osaka 3 years ago.
It was my  first visit there after that disaster.

We were preparing for Opera performance which would be performed
 in that hall then (Opera performance was cancelled), so
 my memories are connected with that earthquake and that hall.

It was very big pleasure to perform there in front of many happy children and in that hall after they repaired it. 😊


午後からは雨の予報でしたが、朝はとっても晴れていいお天気でした〜! 😄😎

Weather forecast said it would rain in the afternoon, but it was very fine
 and I could enjoy looking nice blue sky! 😄😎



ステージで演奏できる喜びを感じながら、楽しい時間を過ごしました! 😍

I enjoyed to perform in the stage!! 😍


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2