朝から病院へ / To the clinic

昨日も夏のようないいお天気でした〜! 😊
あ、夏とは言っても本格的な日本の夏ではなくて、僕の理想とする
「湿気の少ない、でも暑さを感じる夏」という意味です。 😎😉

It was very nice day like Summer. 😊
I mean it was not like Japanese Summer, it was dry (not humid at all)
 and fresh, but hot Summer. 😎😉



そんな清々しい日だったのですが、僕は朝から病院へ。
先日受けた健康診断の2次検査の結果が出たのですが、そこで「少し気になるところがある」
とのことだったので、それでは早めに、ということで近くで良さそうな病院を
探して予約。で、昨日の朝行ってきました。

It was fantastic day from the morning, but I visited the clinic in the morning
 because I received the result from general medical examination
 few days ago and it said it's better to go clinic and
 check more details again.


初めて行く病院だったのですが、なんと、受付をしてすぐに検尿をすることに。
こういう病院もあるんですねぇ。病院へ入る直前にトイレに行ってなくてよかったです。
もし病院へ行っく直前にトイレに行っていたら、と考えるとゾッとします。 😅
受付を終えると、すぐに検尿トイレへ直行でした。 😄

It was my first visit to that clinic.
After registration, they asked me to take pee first of all.
I was lucky that I didn't go to rest room just before I get the clinic. If I did it
 just before arriving to the clinic, I don't want to imagine that... 😅
There is the rest room just for taking pee. I headed to there
 just after my registration. 😄



普段から血圧は計りながら過ごしているのですが、健康診断や病院で計ると
毎回すごく高くてびっくりします・・・。
昨日もそうでした。診察室で計ってもらうと上が128(下は覚えて
いないけど、それ相応だった気がします)。
昨日の朝は、家で計ると上が115とかでした。

先生は128でも全く問題ありませんよ、とはいいますが、
なんだかいつもと違うことが悔しい・・・。 😫
診察が終わって待っているときに、待合室のところに機械の血圧計が
あったので、計ってみたところ、こういう数値でした。
ほらね、通常時は少しマシなんだって!! 😆

I'm used to check my blood pressure often. But when I check them
 in the hospital or clinic, they are always much higher than usual.
I was not happy with that, but it was same yesterday.
It was 128 (top) when the doctor checked it, but when I check them
 at home in the morning, it was 115.

Doctor told me that 128 is fine, don't worry about that, but I was not happy. 😫
So, I check them again in the waiting room by machine,
 and it was like this (picture).
See? It's always like this usually!! 😆



結局、来週専門の病院へ行って詳しく検査をすることになりました。
このいろいろなコンサートが延期になっている間にこういうこと(再検査ほか)
ができてよかったです。 😊

来週の詳しい検査で、このまま放っておくのか何か対処をするのかが決まる
と思うのですが、何より、健康診断やその後の2次検診(厳密にはここでの心臓エコー
と頸動脈エコー)を受けたおかげでこの状態に気づくことができました!

自覚症状をはじめ全く症状がないので、それがないと知りようがありませんでした。 😱
いやぁ、真面目に受けていてよかったです! 😉

I'll visit hospital for more detail examination next week.
I was lucky that I can do these things in this period which many concerts
 are cancelled and postponed due to COVID-19. 😊

I'll see if I leave them or do something for that by the result of
 next week's examination. But I appreciate general medical examinations
 for finding them very early.

There is any subjective symptoms or any signs for them, so if I didn't take
 general medical examination, no one know about them... wow, scary. 😱
I can tell you that it's better to take general medical examination! 😉


夜は、短い時間でしたが集中して練習を! 😊
大汗をかいて練習する季節になってきました・・・。 😰😩

I had well-concentrated practice in the evening! 😊
It's already very sweaty practice season... 😰😩


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2