東京滞在 / Tokyo stay

今、大阪へ戻る新幹線の中にいます。
今回の東京滞在は、前回からあまり間を置かないでのものとなりました(2週間)。

I'm writing this in Shinkansen on my way home from Tokyo.
Visiting Tokyo this time was just 2 weeks later from last visiting in May.

今回はオーケストラの学校公演が1つありましたが、その他にも、
レッスンなどで他の人たちと一緒に過ごす時間がありました。 😉

There was one orchestra's school concert, but also there were
 many other opportunities to work with other musicians this time. 😉


今回もEuphoniumのレッスンができたので、
Euphoniumも持ってきてました〜! 😊

I got an opportunity to teach Euphonium this time too,
 so I brought my Euphonium. 😊


前回、短い時間でのレッスンを受けてくれた人たちが、今回の
正式なレッスンも受けてくれました。 😉

They took my short version lesson last time, and they took usual lesson
 this time again. Thank you for coming! 😉




もう一つの楽しみは、弟の裕次郎とのデュオをすること。 😍
彼の歯の調子がよくなくて前回は全くできなかったのですが、今回は
少し改善されて何回か一緒に吹くことができました〜! 😊😘

Another fun activity in Tokyo is performing some duo
 with my brother Yujiro. 😍
He has some problems on his teeth, so we couldn't play together last time.
But it's getting better now and we could play some duos this time! 😊😘



基礎トレーニングをみんなでやっていく機会も今回は持つことができました。
こういう企画も、今後いろいろなところでやっていきたいなぁ、と思っています。 😉

I made an opportunity to work for basis together this time.
I'd like to do this kind of things in future as my life works. 😉



この日の夜は、少しだけ動画も撮ってみました!
楽しかったな〜。 😊😙

We made some video recordings for our duo.
It was very much fun!! 😊😙



そして、今回の東京滞在の最後のイベントは昨日の夜。
ちょっと録音したいものがあって、奇跡的に予定が合ったので、昔から
ものすごくお世話になっているピアニストの小松さんと一緒に
演奏する機会を持つことができました〜! 😍

一緒に演奏するのは6年以上ぶり!(会うのも5年くらいぶり??)
それまでは頻繁に演奏していたので、今回久しぶりに一緒に
演奏をするにあたって「下手になってるんじゃないの?」と怒られないように
気を張っていましたが(笑)、無事に楽しく過ごすことができました。 😉

いろいろな話もすることができて、本当に楽しい時間を過ごせました。
小松さん、お忙しいところ、本当にありがとうございました!! 😌

Last event of Tokyo stay this time was recording with one of
 my favorite pianist Sachiko last evening. 😍

We've used to perform together since 2005 or so and performed
 2 or 3 times a year for 10 years.
It was after 6 years no perform together last evening, but
 I was really happy and felt free to perform with her. 😉

We really enjoyed performing and talking.
Thank you Sachiko for your wonderful performance!! 😌



もう数日経ちましたが、先日11日の金曜日にメールマガジンを発行しました。
購読登録(無料)はこちらから。

よろしくお願いします。 😊

コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2