夏休み明け? / After vacation?

なんと、気がつけば最後のブログ更新から1ヶ月以上経っていました・・・。
8月は一度も書いていませんでしたね。 😅
ま、「夏休み」ということにしておきましょう。

今月手術をする予定ですが、体調はすごく良くて、毎日元気に過ごしています。
もし心配してくださっている人がいたならば、ご心配をおかけしてすみませんでした。
毎日の生活の中でブログ更新の優先順位を下げてみたところ、
こんな感じになっちゃいました。 😙

Wow, it had been more than 1 month since last blog update...
I didn't update this blog in August. 😅
OK, I can say it was my vacation! 😉

I plan to have operation for my thyroid this month, but I am very fine everyday!
I just changed priority order of this blog update, so it went like this.
But it might be too backward. 😙


今年の8月は例年に比べてもオーケストラのコンサートが多くて、
毎日とても充実していました。
生活の環境(コロナ禍)は悪くなっていっていますが、この環境の中でも
コンサートはあり、今現在も、かなりいろいろなところに
注意を払って過ごしています。

There are many concerts in August more than usual year for my orchestra,
 so I made them with very well care for COVID-19.
It's hard to do these things, but performing in the concert is our joy and
 happiness, so I think we need make good balance for them.


来週からオーケストラは定期公演のリハーサルが始まり、木曜日がコンサートです。
そして、その翌日から僕は入院します。
人生初入院、いろいろと緊張している面もありますが、人生初めての
経験をいろいろとしてきますね。

入院(手術)前の最後の演奏、ぜひお時間ある方は聴きに来てくださいね〜! 😊😉

Orchestra rehearsals start next Monday and concert is on Thursday.
Then on Friday, I'll be in the hospital for a week for my operation.
That will be my first experience to be in the hospital
 and have an operation in my life.

Concert next week is my last concert before my operation. 😊😉


8月の間にも、いろ〜〜んなことがありました。
写真とともに紹介しますね〜。 😊

There were many things in my life in August.
I'll introduce them with pictures. 😊


今年は夏野菜がいい感じで採れて、美味しくいただきました〜! 😍

We made a lot of Summer vegetables from our farm! 😍



少し時間が取れたときに、思い切って楽器を洗いました!! 😉

I washed my instruments. I feel very good with them!! 😉



YouTube用のエチュードの動画撮影も、8月のうちに
終わらせたかったところまで終えることができました〜!
がんばった甲斐がありました! 😏

I made etude videos before September!
It was hard works, but I worked very hard and I made it!! 😏



そして、たまに大好きなこの辛いラーメンも食べて。 😙

I also enjoyed my favorite spicy noodle sometimes. 😙



今年の8月も、暑かった〜〜。 😝

It was very hot in August too. 😝



8月には、東京と金沢(石川)でのコンサートのツアーもありました。
この時期の移動を含む公演はいろいろと考えることがありましたが、
オーケストラとしてもPCRを事前のリハーサルのときにやりましたし、個人的にも
抗原検査をして、なんとか安全に乗り切ることができました。 😌

東京へは1日早くに移動をして、コンサート当日は朝から余裕を持って過ごしました。
お昼ごはんは、少し早めに弟と一緒にガッツリと焼き肉を。 😍😉

There was concert tour of my orchestra.
We visited and performed in Tokyo and Kanazawa (Ishikawa).
It's very hard to make concert tour under this situation, but we did PCR and antigen test and we made it safe!! 😌

I moved to Tokyo one day earlier and spent good relaxed time
 in the morning of the concert day.
I enjoyed big Yakiniku (Japanese BBQ) lunch with my brother
 before go to concert hall. 😍😉




東京と金沢の素敵なコンサートホールで演奏できました。
とても幸せでした〜! 😍

It was very happy moments performing such nice concert halls in Tokyo and Kanazawa! 😍




東京から金沢への移動は、きれいな景色を見ながらで快適でした。 😊

There was very nice view on my way to Kanazawa from Tokyo. 😊



8月は例年に比べても忙しく過ごしていたのですが、なんとか時間を作り、
いろいろなこともやりました。
Euphoniumのソフトケースの革にワックスもかけました〜。 😊😉

It was busy August this year, but I made time for doing my stuffs.
I waxed my Euphonium gig bag. 😊😉



夏休み前後にもESA音楽学院ではレッスンを入れて、みんなでがんばりました〜! 😊

There were lessons in August too at the ESA music academy.
We had good time together! 😊





もちろん、自分の練習もしっかりとがんばっています!
今日も、暑い部屋の中でがんばりました〜! 😉

I keep practicing hard!
I really enjoyed my practice today! 😉



コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2