再開!! / Restart!!

手術をしてから半月が経ちました。 😊
毎日いろいろなことがあってあっという間でしたが、術後すぐから
するように言われている首周りのストレッチ体操も
毎日ちゃんとやっていますし(回数は少ない日もありますが。苦笑)、
きっと順調に回復していると思います。 😉

It took half month after my operation now. 😊
There are many things what I am interested to do everyday,
 so I felt it was very fast.
I'm doing stretching exercise for my neck everyday as doctor told me.
 I'm sure this works well for my neck activities. 😉


そして昨日、入院して以降初めて楽器を吹いてみました
(9月9日の定期公演以来だったので、ちょうど20日ぶりでした)! 😎
最初の音を出す前は少しドキドキしていましたが、ちゃんと
思ったとおりに音も出て一安心しました。 😌😚

I finally made some notes on my instruments yesterday. 😎
I've not touched my instruments since last concert which was
 on September 9th, so it was after 20 days of no sounds!
It was little scary before making the first note,
 but it was not hard at all for making sound, so I was very relieved. 😌😚





手術以降、高い声(裏声含む)が出なくなったので、高い音を吹くときに
同じような影響が出ないか少し心配していたのですが、
幸いなことにその心配はなく、楽器では高音域も今まで通り、
思ったように吹けるようだったので安心しました。 😌😉

I can't make high voice (even in falsetto) after my operation,
 so I was worried with making high notes on the instruments,
 but it was not problem at all.
I can play high notes like I did before. 😌😉


一番心配していたのは、頭で捕まえている音(音程)が楽器で音を出すときに
差異が出て音が当たらなくなってしまうことだったのですが、
そういうこともないので本当によかったです(もしこうなってしまった場合、
どのように修復していくのかさえよくわからなかったので)。 😊😚

The point I was worried about was, getting difficult to play notes
 when I have correct notes in my head (both note and intonation),
 but it was unnecessary worry.
This is disaster if I am in that situation.
 I have no idea how I can fix it... 😊😚


高音域と低音域は全く問題なくこれまでと同じように吹けるのですが、
なんと、中音域で首に圧迫感(固定されている感じ。別の言い方をすると、
音を出しているときに誰かに首を掴まれている感じ)がありました。 😓
音も、なんだか掴まれているような感じでした。 😗

High register and low register are fine for playing,
 but I left strange for playing middle register. 
It feels like someone is clutching my neck when
 I play notes in the middle register. 😓
It sounds like that too. 😗

これは想定していなかったので驚きましたが、昨日少し吹いた間だけでも
後半は少しよくなっていたので(20分くらいしか吹いていませんが)、
首のストレッチのように、手術で切ったために固くなってしまった喉を
少しずつほぐして柔らかくしていこうと思っています。 😌😉

I was surprised with this because this was unexpected matter,
 but it seems time solves it day by day,
 so I keep working with relaxed mind little by little. 😌😉


さぁ、これからは楽器の練習も生活に入ってきます。 😊
これまで以上に毎日を充実させて過ごしていこうと思っています! 😍
あ、ムリはしないように、楽器の練習は少〜しずつやっていきますよ。 😉

My life contains "practice" from yesterday. 😊
I'm excited to enjoy my colorful life!! 😍
Don't worry, I don't do them too much. I'll enjoy my slow life. 😉


コメント

このブログの人気の投稿

復帰! / I'm back!

スペインへ / To Spain - Part 1

スペインへ / To Spain - Part 2